Görevlerimiz

            Disiplin İşleri;

  • 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 53.maddesi ile Toplu İş Sözleşmesi ve 4857 sayılı İş Kanunu uyarınca, Üniversitemizde görev yapmakta olan akademik ve idari personel ile Sözleşmeli ve Sürekli İşçiler hakkında, kurum içi ve kurum dışından gelen şikayetlere/ihbarlara ilişkin olarak, şikayete/ihbara konu olay veya kişiler hakkında Rektörlük Makamınca oluşturulan inceleme veya soruşturma komisyonunun/soruşturmacının görevlendirme yazışmalarının yapılması,
  • Şikayet/ihbar konusuna ilişkin olarak Fakülte, Yüksekokul, Enstitü ve Devlet Konservatuvarı tarafından inceleme veya soruşturma açılması yönünde yazışmaların yapılması,
  • Yürütülen inceleme veya soruşturma sürecinde soruşturmacının/komisyonunun ihtiyaç duyduğu bilgi ve belgelerin temini yönünde yazışmaların yapılması,
  • Yürütülen inceleme veya soruşturma ile ilgili dosyalarının kontrolünün yapılması varsa eksikliklerin düzeltilmesi yönünde yazışmaların yapılması,
  • Yürütülen soruşturma sonucunda önerilen Aylıktan Kesme veya Kademe İlerlemesinin Durdurulması cezaları hakkında Rektörlük Makamı ile Üniversite Öğretim Mesleğinden Çıkarma ve Kamu Görevinden Çıkarma cezaları hakkında Yüksek Disiplin Kurulu ile yazışma yapılması,
  • Rektörlük Merkez Teşkilatı kadrosunda olan personelin almış olduğu Aylıktan Kesme cezasının Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ile Mutemetlik Şube Müdürlüğü’ne Kademe İlerlemesinin Durdurulması cezasının, Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ile Akademik veya İdari Personel Şube Müdürlüğü’ne bildirilmesi yönünde yazışma yapılması,
  • Disiplin cezası hakkında yapılan itiraza binaen gerekli yazışmaların yapılması,
  • Diğer Kurumlar ve kişiler aracılığı ile gönderilen şikayet dilekçeleri hakkında Üniversitemizce yapılan inceleme veya soruşturma sonucundan ilgili kişi veya kuruma bilgi verilmesi,
  • Yürütülen soruşturma neticesinde Akademik veya İdari personele önerilen cezanın Yükseköğretim Bilgi Sisteminin (YÖKSİS) ilgili bölüme ve Üniversitemizce kullanılmakta olan personel bilgi sistemine girişinin yapılması,
  • Her yıl ocak ayı itibarı ile bir önceki yıl içerisinde hakkında yürütülen soruşturma neticesinde ceza almış olan Akademik veya İdari personelin almış oldukları cezaları ve ayrıca kılık ve kıyafet yönünden hakkında ceza önerilmiş olan personeli Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’na bildirmesi,
  • Yürütülen inceleme veya soruşturmaya ilişkin olarak Hukuk Müşavirliği ve Bilgi Edinme Biriminin taleplerinin karşılanması.
    Hastalık Raporları İşleri;
  • Akademik ve İdari personellerin almış oldukları hastalık raporları ile heyet raporlarının personel bilgi sistemindeki ilgili bölüme girişinin yapılması,
  • Başkanlığımız personelinin almış oldukları hastalık raporlarının, “OLUR” alınmak suretiyle hastalık iznine çevrilmesi,
  • Rektörlük Merkez Teşkilatı karosunda olan İdari personelin yıl içerisinde aldığı hastalık raporlarının 7 (yedi) günlük süreden sonraki rapor sürelerinden maaşlarında kesinti yapılması için, her ayın sonunda kesinti yapılacak süreleri gösteren tablonun hazırlanması ve ilgili birime gönderilmesi,
  • Personelin 1 (bir) yıl içerisinde alması gereken tek hekim rapor süresinin 40 (kırk) günlük süreye yaklaşmış olması durumunda veya aşmış olması halinde, ne yapılması gerektiği hakkında birimi ile yazışma yapılması,
  • Rektörlük Merkez Teşkilatı kadrosunda olup, başka bir birimde görev yapan idari personelin almış olduğu hastalık raporlarının, hastalık iznine çevrilmesi yönünde yazışma yapılması,
  • Hastalık Raporunun geçerliliği konusunda tereddütte düşülmesi halinde Hakem Hastaneler ile yazışmaların yapılması.
  • Evrak Kayıt İşleri (Gelen Giden Evrak);
  • işlem yapılmak üzere gelen evrakların zimmetinin yapılıp ilgili bürolara dağıtımının yapılması,
  • İşlemi bitip gönderilmek üzere giden evrakların zimmetinin yapılarak Yazı İşleri Şube Müdürlüğü’ne veya Rektörlüğümüzün diğer birimlerine dağıtımının yapılması.
  • Diğer İşler;
  • Sağlık Bakanlığı’nın Sağlık Personeli Takip Sistemi Veri Tabanı Çalışması kapsamında her ay 2 kere olmak üzere sağlıkçı üniversite personelinin bilgilerinin güncellenmesi ve yeni girişlerin yapılması.


    Genel Arşiv Birimi İşleri;

  • Üniversitemiz akademik ve idari personele ait özlük dosyalarının “Personel Sicil No ve Konu” bazında tasnifinin yapılması,
  • Yapılan tüm işlemlerin bilgisayar ortamında izlenebilmesi için kayıtlarının tutulması,
  • Personelin özlük evraklarının tasniflenmesi, dosyalanması ve arşivlenmesi işleminin yapılması,
  • Üniversitemize naklen ve açıktan atanan personel ile 2547 sayılı Kanunun 35.maddesi uyarınca lisansüstü eğitim yapmak üzere atanan personele özlük dosyası açılması,
  • Üniversitemizden ayrılan personelin (Emekli-İstifa-Müstafi-Görev Süresi Bitimi-Görevden Alınma-Vefat) özlük dosyalarını devir işlemlerinden sonra Kurumumuzda saklanması gereken kısımlarının tasnifi ve arşivlenmesi,
  • Arşivlenmiş tüm özlük dosyası ve mevcut evrakların koruma-bakım ve yenileme işlemlerinin yapılması,
  • Genel Yazışma evraklarının konu bazında tasniflenerek, dosyalanması, arşivlenmesi,
  • Üniversitemizce açılan Akademik İlanlara başvuran bütün Akademik Personelin Bilimsel Yayın dosyalarının arşivlenmesi saklanması,
  • Arşivden birime, birimden arşive evrak, dosya ve anlık bilgi akşının sağlanması,
  • Personelin mal bildirimi beyannamelerinin her 5 (beş) yılda bir temininin sağlanması ve dosyalanması,
  • Birimler ile evrak, dosya ve anlık bilgi akşının sağlanması,
  • Tüm arşivlenmiş evrak, belge ve dosyaların gizliliklerinin sağlanması ve Yasa gereği belirtilen süre kadar saklanması,
  • Affa uğrayan disiplin cezalarının dosyadan kaldırılması.

     

    Taşınır Kayıt ve Kontrol İşleri;

  • Daire Başkanlığı için gerekli malzemelerin satın alma yoluyla veya ambardan temininin sağlanması,
  • Yıl sonunda taşınır işlem fişine, devir alma ve devir etme işlemlerini gerçekleştirerek Strateji ve Geliştirme Daire Başkanlığınca konsolide işlemlerinin yapılmasını sağlanması,
  • Taşınır Mal Yönetmeliğine göre ilgili yılın “Taşınır Mal Yönetim Hesabı”nı oluşturarak gereği için Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına sunulması.